A higiénia betartása a munkavállalók vonatkozásában
A koronavírus két fő ellenszere a higiéniai előírások betartása és a megelőzés. Ez különösen fontos a munkavállalók esetében, hiszen amint egy főnél kimutatják a koronavírust, minden munkatársa a kontaktkutatás és a koronavírus tesztek céltüzébe kerül.
Szakmai szempontból pedig már a puszta gyanú megléte is olyan szintű bizalmatlanságot és félelmet gerjeszthet a vendégek és a vásárlók esetében, hogy a vállalkozás beláthatatlan ideig teljes mértékben működésképtelenné válik.
Mit tehetsz higiéniai szempontból a megelőzés érdekében?
- Tájékoztasd a munkavállalókat a higiéniai szabályokról és követeld meg azok betartását.
- Csökkentsd a munkavállalók közötti kontaktot. Erre egy jó módszer például, ha a különböző munkarendben dolgozók nem találkoznak egymással.
- Csak teljes mértékben egészséges munkavállalók álljanak munkába. Akinek akár csak enyhe megfázásos tünetei van, maradjon otthon.
- Követeld meg és biztosítsd a szájmaszkok és a védőkesztyűk használatát. Lehetőség szerint gondoskodj védőruháról is.
- Követeld és biztosítsd a legalább 60%-os alkoholtartalmú kézfertőtlenítők használatát.
- Fontos higiéniai követelmény a gyakori, legalább 20 másodpercig tartó szappanos kézmosás.
- A munkavállalók lehetőleg ne kerüljenek testi kontaktusba egymással, és lehetőség szerint tartsák meg egymás között a 1,5-2 méteres távolságot.
Higiéniai ajánlások az éttermekre, a boltokra és az üzlethelyiségekre vonatkozóan
Az üzemi terület és a vendégek, vásárlók részére kialakított helyiség higiéniai előírásainak betartása különösen fontos a koronavírus járvány idején.
- Fokozottan ügyelj a tisztaságra, a higiéniai előírások betartására.
- Tegyél ki kézfertőtlenítőt a vevők, illetve a vendégek részére.
- A kilincsek, az ajtók, a kapcsolók és az egyéb gyakran, sokak által érintett felületek legalább óránkénti fertőtlenítése elengedhetetlen.
- A berendezés, a bútorok, a szövetek, a gépek, az étkészlet és a szerszámok higiéniája kiemelt figyelmet igényel.
- Szellőztess gyakran.
Higiénia a vevők és a vendégek szemével
Az élelmiszerek, az ételek vonatkozásában jelenleg kettős érzelem figyelhető meg: az egyik a szükségesség érzete, a másik az óvatosság. A kicsomagolt áruval, a készételekkel szemben más viselkedés figyelhető meg, mint a koronavírus járvány előtt. Az emberek óvatosabbak, jobban bíznak benned, ha szájmaszkot és védőkesztyűt látnak a dolgozókot.
Úgy védekezhetsz a koronavírus vállalkozásodra gyakorolt hatásai ellen a legjobban, ha biztonságot sugárzol és kommunikálsz. A következőket teheted:
- Az előző két pontban megfogalmazott intézkedések betartásáról tájékoztasd a vendégeid, a vásárlóid.
- Tegyél számukra elérhetővé ingyenesen használható kézfertőtlenítőt.
- Javasold vagy tedd kötelezővé szájmaszk használatát.
- Szervezd úgy a folyamatokat, hogy csökkenteni tudd a kontaktok számát, és vendégeid, vásárlóid be tudják tartani a legalább 1,5-2 méteres távolságot.
Senki nem szeretne olyan ételt fogyasztani, amellyel kapcsolatban azon kell aggódnia, hogy az azzal dolgozó személyek vajon betartották-e a koronavírus járvány idején elvárt higiéniai szabályokat.
Amint látod, számos intézkedést megtehetsz, amelyek hozzásegítenek ahhoz, hogy az emberek nyugodtak legyenek a higiéniai előírások szigorú betartása felől. A legfontosabb, hogy ügyelj a higiéniára, tarts is be az alapelveid, és ezt ne felejtsd el közölni a munkavállalókkal, a vásárlóiddal, a vendégeiddel!